A kutatások a villámcsapások hatására terjednek ki, azoknak különösen a repülőgépekre gyakorolt tényezőit kívánják részletesebben elemezni. Egy repülőgépet átlagosan egy villámcsapás ér évente – ezek némelyike pedig különösen nagy kárt tud okozni az érzékeny műszerekben, vagy akár magában a repülőgépben is (bár ezek az esetek egyre ritkábbak, hála a jól kiépített védőrendszernek).
Leginkább a különféle anyagból készült vadászgépek esetében folynak majd a vizsgálatok a kutatólaborban, ahol akár 200 ezer Amper erősségű áramot is tudnak generálni (a valaha regisztrált legerősebb villámban több mint 250 ezer Amper erősségű áram folyt). A különösen erős áramot nagy teljesítményű kondenzátorokkal állítják elő. A tudósok biztonságának érdekében a berendezéseket gondosan elszigetelik a labor többi részétől és a kapcsolókat nem kábelekkel és vezetékekkel, hanem sűrített levegővel működtetik. A kisülés óriási hanghatással jár: ennek csökkentésére a kísérleteket dupla falú, szigetelt acélkalitkában hajtják végre.
A jól felszerelt, modern laboratóriumban a repülésen kívül a villámcsapások már területre, iparágra való hatását is képesek vizsgálni a kutatók.